Repetities

Fanfare orkest

Dit is het grootste orkest binnen de Fanfare. Met het Fanfare orkest geef je regelmatig uiteenlopende concerten, loop je verschillende optochten en breng je regelmatig een serenade. Het Fanfare orkest neemt minimaal één maal in de vijf jaar deel aan een concours. Het doel hiervan is om de kwaliteit van het orkest op een zo hoog mogelijk niveau te brengen en te houden. Het Fanfare orkest repeteert één keer per week op de dinsdagavond, de repetities duren 2 uur (incl. korte pauze)

Repetitieavond Dinsdagavond
Tijden Van 20.00 t/m 22:00 uur
Locatie Socuruimte Haverkamp
Dirigent Frank Uuldriks

Leerlingen orkest

Leden mogen meespelen in het leerlingenorkest als zij over voldoende muzikale kwaliteiten beschikken. Dit is ter beoordeling van de dirigent en docent. Het leerlingenorkest verzorgt soms zelfstandig kleine optredens en heeft altijd een prominente rol tijdens ons talentenconcert in juni. Tevens is het leerlingenorkest een goede opstap voor het Fanfare orkest, waarbij samenspelen voorop staat. Het leerlingenorkest repeteert iedere dinsdagavond, voor de repetitie van het Fanfare orkest. De repetitie duurt 1 uur en 45 minuten. Om alle niveaus recht te doen is de repetitie in drie delen opgesplitst. Zo kunnen nieuwe leerlingen zo snel mogelijk deelnemen. In de eerste 15 minuten repeteren de beginnende leerlingen in een kleiner groepje. Daarna spelen alle leerlingen samen voor 30 minuten. Het laatste half uur repeteert alleen de groep met meer gevorderde leerlingen.

Repetitieavond Dinsdagavond
Tijden Van 18.30 t/m 19.45 uur
Locatie Socuruimte Haverkamp
Dirigent Ria Degenkamp

Drumband

De drumband loopt samen met het Fanfare orkest optochten en doet mee aan de serenades. Daarnaast verzorgt de drumband samen met het Fanfare orkest en soms ook geheel zelfstandig,  verschillende concerten. De drumband geeft drummers de mogelijkheid om met elkaar slagwerkmuziek te maken. Daarnaast kunnen leden van de drumband die dat willen, in overleg ook plaatsnemen in het Fanfare orkest. De drumband repeteert ook één keer in de week. Zij repeteren op de  donderdagavond en de repetities duren ongeveer één uur.

Repetitieavond Donderdagavond
Tijden Van 18.00 t/m 19.00 uur