Jeugd

Op het moment hebben we redelijke aanwas van nieuwe jonge leden/leerlingen. Deze zijn erg belangrijk voor de vereniging omdat zij voor doorstroming zorgen. Leerlingen worden opgeleid via de fanfare en deze lessen worden gegeven door Ria Degenkamp-Nijenhuis. Saxofoonleerlingen krijgen via de muziekschool les. Terwijl de jeugd in opleiding is komen ze in een samenspeelgroep. Daarna kunnen ze doorstromen naar het Jeugdorkest. En zodra een leerling het A-diploma niveau heeft bereikt (en het diploma heeft gehaald) is het klaar voor het “grote” orkest. De jeugd speelt vooral een grote rol tijdens ons jaarlijkse talentenconcert in juni. Daar laten ze zien wat er door samenspel gerealiseerd kan worden.

DSC_7417

De jeugd kan kennis maken met De Fanfare met o.a. door projecten in samenwerking met de Markelose basisscholen en de Muziekschool Hof van Twente. Kinderen uit groep 5 / 4 studeren op school nummers in die ze samen uitvoeren met De Fanfare. Daarna kan de jeugd zich opgeven voor een proefles om kennis te maken met een instrument.

Interesse in een proefles? Klik hier en geef je nu op.